![iphone webb vinn färg](https://rakt.se/wp-content/uploads/2015/07/kampanj_vinn-fargen-1024x683.jpg)
![](https://rakt.se/wp-content/uploads/2015/07/NID-farg-skarmar.jpg)
![vinn färgen till ditt hus tävling nordsjö idé design](https://rakt.se/wp-content/uploads/2015/07/nordsjo-ide-design-vinn-fargen2.jpg)
![](https://rakt.se/wp-content/uploads/2015/07/nordsjo-vinn-fargen2.jpg)
![](https://rakt.se/wp-content/uploads/2015/07/nid-tavling-mynewsdesk.jpg)
Vinn färgen till ditt hus!
Kampanjen kördes i Sverige och Norge och gick ut på att berätta mer om Nordsjös nya självrengörande fasadfärg One Super Tech. Tävlingen skedde på två nivåer: centralt och lokalt i kedjans 135 butiker. Om man svarade rätt på ett antal frågor och skrev vilken favoritfärg man hade – och varför – så kunde man vinna presentkort på färg i valfri butik. Kampanjen var mycket lyckad med omkring 7000 tävlande.
I samband med kampanjen gjorde vi även pressmaterial till PR-sajten MyNewsDesk, där journalister och andra kan prenumerera på ämnen/branscher man är intresserad att få info om. Vi skrev en pressrelease och lade upp bildmaterial och info.